Search

Google

sobota 1. ledna 2011

01.01.2011 - spotřeba energie


Po ročním obývání našeho domu uvádím pár údajů o spotřebě elektrické energie.

VT : 570 kW
NT : 6634 kW
soláry dodaly : 4483 kW

Z toho výpočtem pokud uvažuji 10kW denně na provoz domu
spotřeba na vytápění : 3710 kW
spotřeba na provoz : 2924 kW
vytápěná plocha : 203 m2
měrná roční potřeba na vytápění : 18,3 kWh/m2.rok

V domácnosti jsou následující spotřebiče :

  • mrazák
  • lednička
  • indukční deska
  • trouba
  • ČOV
  • ventilátory VZT
  • oběhová čerpadla solár, solanka
  • TV, PC
V zimním období se vytápí dům :
  • přes den 20,5 - 21°C
  • noc 19,5 °C
  • vlhkost 58-67 %
Sláry jsou umístěny na jižní straně se sklonem 90°C
Celkové náklady u ČEZ by měly vyjít s jističem 25A a sazbou D45 na cca 22000,-Kč


Graf denní spotřeby energia, venkovní teplota a solární zisky.Graf měsíčních solárních zisků.


Graf spotřeby energie v jednotlivých měsících.

6 komentářů:

Tynka_125 řekl(a)...

My máme doma také všechno na elektřinu, ale vzhledem k tomu, že máme všude LED žárovky, které mají nízkou spotřebu elektřiny a pak také topíme tepelným čerpadlem, tak máme hodně nízké měsíční zálohy. Tepelná čerpadla země-voda jsou na topení nejlepší. Mají nízké provozní náklady, takže je díky tomu provoz našeho domu ekonomický :-) .

michal řekl(a)...

To máte docela dobré. Já jsem teď nedávno pořizoval soláry, kterými budu pohánět pneuservis. Zjistil jsem, že to vybavení pneuservisu se co do nákladů pekelně prodraží. Ne že bych to netušil, ale netušil jsem, že to bude až tak moc. Tak právě přemýšlím nad tím, že ty náklady aspoň trochu stáhnu solárem, respektive fotovoltaikou. ;-)

Honza řekl(a)...

Nám spotřeba elektřiny s nákupem nového kompresoru docela vylítla, ale to se dalo čekat. Mám doma malou dílnu na truhlařinu a od nového roku jedu všechno na vzduch, takže jsem pořizoval šroubový kompresor. Elektrika tím pádem šla docela nahoru, ale na druhou stranu se mi pracuje fakt dobře a jsem rychlejší, takže je i vyšší efektivita. Zatím nemám čísla, ale myslím, že si to na sebe vydělá. :)

mirka řekl(a)...

Také doma svítíme LED žárovkami a je to na spotřebě energie znát. Snažíme se šetřit elektrickou energií, a tak manžel pořídil k bazénu solární panel na ohřev vody. Na internetu jsme našli bazénové vysavače, ze kterých jsme si jeden pořídili, a tak máme v bazénu teplou a krásně čistou vodu.

mirka řekl(a)...

My jsme ještě v loni vytápěli náš dům plynem, ale jak letí jeho ceny stále nahoru, tak jsme se rozhodli pro opravu komína. Pořídili jsme si krbová kamna s výměníkem, které nám bez problémů vytopí dvě místnosti v našem domě. Přes léto jsme si udělali velikou zásobu dřeva, a tak máme čím topit celou nastávající zimu.

Klára řekl(a)...

Dobrý den, chápu vaše rozhodnutí přejít z vytápění plynem na krbová kamna, v době rostoucích cen energií. Sama jsem se vydala podobnou cestou a nelituji toho. Pořídila jsem si zde krbová kamna, která vytopí během chvilky celý obývací pokoj. Přeji vám, ať si užijete teplo domova i v těch nejchladnějších zimních dnech.